Tuesday 10 January 2012

Nilai


Baik hati
                Aku ialah seorang sahabatb yang baik hati kerana dia membantu Abe yang sakit perut dan menguruskan kelas untuk Abe ketika Abe mula bersekolah di Sekolah Menengah St. Thomas bersama-sama dengannya.

Penyayang
                Perasaan sayang menyayangi antara dua orang sahabat seperti aku dan Abe sangat penting untuk mengukuhkan hubungan antara manusia.

Kerajinan
                Kerajinan aku dan Abe mengulang kaji pelajaran sebagai persediaan untuk menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah merupakan satu sikap yang positif. Mereka juga sering pergi ke perpustakaan dan mengulang kaji pelajaran bersama-sama.

Kesetiaan
                Kehadiran Abe amat menggembirakan aku dan mereka kerap menghabiskan masa bersama-sama dalam pelbagai aktiviti sukan dan agama.

Keprihatinan
                Aku begitu prihatin akan perubahan sikap Abe yang kelihatan runsing dan murung seperti sedang memikirkan sesuatu.

No comments:

Post a Comment